Zichttermijn en retourregels

Voor je een bestellingen plaatst geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in je bezit is. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, tenzij anders vermeld.

Controleer alsjeblieft direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken we je vriendelijk zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om dit te melden.

Ben je niet tevreden over het artikel, dan kun je het retourneren. Dit geldt ook voor actieartikelen en artikelen uit de opruiming. Je kunt het artikel retourneren:

  • binnen de zichttermijn van 14 dagen
  • als het artikel compleet is
  • in de – voor zover redelijkerwijs mogelijk – originele staat en fabrieksverpakking.

Klik hier om het retourformulier te downloaden.

Verzendkosten

De verzendkosten zijn als volgt:

  • Verzending binnen Nederland – Gratis verzending
  • Verzending naar België: € 39,95 – Gratis verzending boven € 150,-
  • Verzending losse installatiemateriaal en toebehoren binnen Nederland: € 9,95 – Gratis verzending boven € 50,-
  • Verzending losse installatiemateriaal en toebehoren naar België: € 19,95 – Gratis verzending boven € 100,-

Retourafspraak

Voor een snelle en goede verwerking van het teruggestuurde artikel is het volgende van belang:

  • Voeg altijd de retourbon bij het pakket.
  • Stuur je meer dan één pakje terug en heb je maar één retourbon, voeg dan bij de andere pakketten een brief met daarop je naam, adres en klantnummer.

Retourneren

Je kunt je bestelling binnen de zichttermijn van 14 dagen retourneren mits je aan de spelregels voldoet. Als je de gehele bestelling retourneert, worden de in rekening gebrachte verzendkosten gecorrigeerd. Behoud je een deel, dan betaal je voor het verzendklaar maken, controleren, transporteren en bezorgen van je bestelling een bijdrage afhankelijk van artikelsoort en -gewicht. Zijn de verzendkosten nog niet afgeboekt na het retourneren van de gehele bestelling, dan gebeurt dit bij het opmaken van je eerstvolgende rekening. De artikelen worden uiterlijk binnen 2 weken na ontvangst in ons magazijn retour verwerkt.

Heb je je bestelling vooraf met iDEAL betaald en is er door het retourneren of annuleren van artikelen een tegoed ontstaan, dan storten wij dit direct terug en staat dit binnen enkele dagen weer op je rekening. Tegoeden, ontstaan door het verzilveren van een waardebon betalen wij niet uit.

Haardheer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

U kunt altijd met uw (deel) bestelling naar onze winkel komen om het retour te brengen. Hier zitten verder geen kosten aan verbonden.

Het kan ook zijn dat de maat niet goed is of een kleur die u toch niet bevalt, geen enkel probleem omruilen kan altijd.

Klik hier om het retourformulier te downloaden.

Ruilen

Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft je nieuwe bestelling door zoals je gewend bent. We brengen dan ook verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen van deze bestelling.

Moet een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.